Cum m-am apucat de citit

by - 06:50


Viața mea a început nu în momentul în care m-am născut, ci în momentul în care am început să citesc. Până atunci, lumea era o serie de imagini pe care le percepeam vizual sau auditiv, erau oamenii din jur și obiectele pe care le dețineam. Singurele momente magice erau acelea în care mama îmi spunea sau îmi citea povești cu prinți și prințese, cu balauri și zmei. Însa îmi doream tot mai mult să intru în acea lume, as fi renunțat cu plăcere la orele de somn pentru a rămâne în acele locuri magice, unde totul era posibil.

Într-o zi, când aveam 3 ani, am insistat atât de mult pe lângă mama să îmi citească încât, obosită și cu o grămadă de treabă, mi-a răspuns: ”Dacă vrei să pătrunzi în lumea cărților atunci când îți dorești, tot ce trebuie să faci este să înveți să citești.” Așa ca am luat un Abecedar și am început să o întreb ce simboliza fiecare semn pe care îl vedeam. Nu a durat mult până am învățat tainele cititului, cred că a fost cel mai rapid lucru pe care l-am învățat în viața mea de până acum, poate și pentru că îmi doream atât de mult.

Din momentul în care am început să citesc singură, am început să văd altfel lumea. Lucrurile de zi cu zi păreau atât de mici în comparație cu ceea ce citeam! Eu păream atât de mică pe lângă ceea ce mi se arăta în paginile cărților. Bineînțeles, cel mai mult mi-au plăcut cărțile de beletristică. La început, am citit povești nemuritoare și alte cărți pentru copii, apoi am continuat cu autorii clasici ai literaturii române și internaționale.

Acum citesc mai mult cărți noi, dar revin cu plăcere la vechea dragoste, la autori clasici. Însă cel mai important, până la această vârstă am trăit atât de multe vieți prin intermediul lecturii încât, privind înapoi, cred că fără cărți viața ar fi fost mult prea goală.

Mi-aș dori ca toți copiii să aibă șansa de a cunoaște de mici cărțile, la fel ca mine. Cu siguranță lumea le-ar părea mai frumoasă și, crescând, ar încerca să o facă mai bună.


Articol ce răspunde provocării Libris, cu ocazia ediției a XIV a Târgului Internațional de Carte și Muzică Libris Brașov.

You May Also Like

0 comentarii