Lista de lectura pentru scoala

13:37
Timpul a trecut si clasa a X-a s-a terminat foarte repede. Am atat de multe asteptari pentru vara asta in materie de citit.

In clasa a X-a am studiat foarte multe opere importante cum ar fi Ion, Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi, Moara cu noroc, Hanul Ancutei, Baltagul, La tiganci si multe alte poezii cum ar fi Plumb, Eu nu strivesc corola de minuni a lumii, Floare albastra, Lacustra, Flori de mucigai.

Mi-au placut foarte mult toate aceste opere si sunt pregatita pentru clasa a XI-a. O sa intru in forta, sunt sigura de asta. 

Vara asta am o lista obligatorie, din pacate, dar o sa citesc si altceva inafara de aceste carti pentru scoala. Sper din tot sufletul sa nu le citesc in sila si chiar sa se prinda de mine. 




Enigma Otiliei de George Calinescu

Am inceput de mult aceasta carte, din mai chiar, desi nu am terminat-o nici pana astazi. Nu o aman pentru ca nu imi place, am tot amanat-o pentru ca au aparut alte carti care mi-au captat mai mult atentia decat Otilia. 

Am ajuns la pagina 250 din 500, sunt la jumatate si incerc sa o termin in luna iunie. 








Padurea spanzuratilor de Liviu Rebreanu


Dupa ce am studiat Ion si am citit Adam si Eva, care este cartea mea preferata, am inceput sa indragesc stilul lui Rebreanu si sunt sigura ca o sa citesc cartea asta destul de repede. 






O scrisoare pierduta de Ion Luca Caragiale

Sunt sigura ca o sa ma amuz la aceasta piesa de teatru. Am asteptari destul de mari de la Caragiale. Sper sa imi placa si sa ma prinda teatrul.













Alexandru Lapusneanul de Costache Negruzzi

Nu stiu nimic despre Alexandru Lapuneanul, cine e, ce face si asa mai departe. 

Nu stiu ce asteptari sa am, dar ceva imi spune ca nu o sa imi placa.








Nunta in cer de Mircea Eliade

M-am apucat de cartea asta si pot spune ca o ador. E prea geniala. Eliade scrie atat de frumos, mereu mi-au placut operele lui.
Orice femeie pe care o iubesc mă apasă, mă sugrumă şi, fără voia ei, mă destramă şi mă topeşte, până la descompunerea finală. De sfârşitul acesta nu scapă niciun bărbat…





Patul lui Procust de Camil Petrescu


De abia astept sa citesc aceasta carte. Am asteptari foarte mari deoarece am auzit atat de multe cuvinte de lauda, iar Camil Petrescu scrie foarte frumos si sunt sigura ca o sa imi placa.
Cum se gândeşte, cum se iubeşte, cum se suferă nu se poate învăţa în orele de curs şi nici atesta prin certificat de absolvire.









Concert din muzica de Bach dHortensia Papadat-Bengescu

Am cartea in biblioteca de mai bine de doi ani si nu am avut interes sa citesc nici macar prima pagina. Nu ma dau in vant dupa aceasta intrista, ceva imi spune ca nu o sa ma acapareze asa de mult, dar pot macar sa incerc.

2 comentarii:

  1. O sa iti placa si Lapusneanul. Singura carte care nu mi-a placut din lista ta e ultima, care e extreeeeem de plictisitoare :D.

    PS: Iti amintesti ca iti ziceam ca Eliade, Rebreanu si Camil Petrescu sunt preferatii mei din literatura romana? Ma bucur ca ajungi la aceleasi opinii :)
    PPS: Enigma Otiliei mi-a placut atunci in liceu, dupa cativa ani a ajuns sa imi displaca rau de tot :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ador Eliade cel mai mult dintre toti. Rebreanu a inceput sa imi placa dupa "Adam si Eva", iar Camil Petrescu datorita cartii "Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi". Cat despre "Enigma Otiliei"... nu ma atrage prea mult, dar e scrisa frumos. Nu o suport pe Otilia deloc.

      Ștergere

V.G. Un produs Blogger.